safe stay covid 29 | Regatta Spa Hotel, Hanko

VÄLKOMMEN TILL REGATTA SPA HOTEL!

SÅ HÄR GARANTERAR VI EN SÄKER VISTELSE

Viktigast av allt på Regatta Spa Hotel är våra gäster och personal, vars hälsosäkerhet vi antränger oss extra för att garantera. Därför vill vi maximera hälsosäkerheten på olika sätt i hotellets utrymmen. En aspekt av detta är att följa hälsomyndigheternas rekommendationer gällande COVID 19-situationen. Ytterligare vi har även företagets egna riktlinjer.

Begränsade öppethållningstider 24.12-31.1.

Vi följer de begränsningar som AVI har utsett för området. Öppethållningstiderna för Brasserie Regatta och hotellets lobbybar har ändrats för att möta gällande restriktioner. Också på SPA följer vi samma restriktioner.

SPA

SPA badavdelningen följer också restriktionerna som AVI utsett för Hangö. På grund av detta kan vi endast hålla badavdelningen öppen under 28.12-24.1. för hotellgäster, med förhandsbokningar på en 1 timme. Mer information fås från receptionen på numret 019 248 6491. Kosmetologerna och massörerna har öppet som normalt. Du kan boka din tid här. Brasserie Regatta

I Brasserie Regatta serveras frukost som vanligt må–fre kl 7–9.30 och lö-sö kl 7.30-10.30.

28.12.-31.1. är restaurangen öppen vardagar kl 12-18, lördagar kl 12-18 och på söndagar vi servera brunch framtill kl 14. Roomservice må-lö kl 12-19.30. Alkoholserveringen slutar kl 17.00.

Boka bord här.

Lobby Bar

Må - lö kl 10 - 18 och söndag kl 10-14. Alkoholserveringen slutar kl 17.

Denna information är i kraft tillsvidare. Vi följer med myndigheternas bestämmelser och uppdaterar informationen och våra verksamhetsmodeller därefter. Den senaste uppdateringen gjordes 11.1.2022.
Coronapassets användning

I våra utrymmen på Brasserie Regatta, Regatta Spa samt mötesrum kräver vi ett EU-coronabevis, det vill säga coronapass.

Vi använder coronapass som läses av den THL-godkända coronaintyg-läsarapplikationen. I Finland kan alla EU-länders certifikat (EU Digital Covid Certificate) användas som coronapass. Ett antal länder har kommit överens med EU om interoperabilitet för coronacertifikat. Dessa länders digitala coronacertifikat fungerar även som coronapass i Finland och kan kontrolleras med coronaintyg-läsapplikationen (THL). Du kan hitta en lista över länder som har ett avtal med EU om komptabilitet med coronapass här.

Godkända coronavaccinationsserier i Finland hittar du här.

Var beredd att visa upp ditt coronapass för vår personal. Kom ihåg att ta med din legitimation, som kontrolleras i samband med uppvisning av coronapass. Skyldigheten att visa upp coronapass gäller för 16 år fyllda personer. Mer information om införandet av coronapass och testresultat här. Läs mer om införandet av coronapassansökan och annan ytterligare information på Social- och hälsovårdsministeriets webbplats.

Ifall du ännu inte har ett coronapass i bruk

Du som är frisk är varmt välkommen att bo på vårt hotell även om du inte ännu fått ditt coronapass. För gäster utan coronapass serverar vi frukost på rummet – samma sak gäller middag från vår restaurang Brasserie Regatta.
Allmänna förbättrade rengörings- och hygienrutiner

I vårt hotell är hygien och renlighet alltid viktigt och därför har vi strikta rutiner för dem. Vi desinficerar effektivt kontaktytor, såsom dörrhandtag, betalterminaler, receptionsdiskar och hissknappar, med antibakteriella rengöringsmedel.

Vi tar extra hand om handhygienen, vilket vi även uppmuntrar våra gäster att göra. Handdesi finns tillgängligt i hotellets allmänna utrymmen.

Transparent plexiglas har installerats i receptionen för att skydda såväl gäster som anställda.

Användning av ansiksmask är enligt de allmänna riktlinjerna frivilligt för gäster och personal. Personalen använder ansiksmask i en servicesituation, om gästen så önskar. Vänligen meddela personalen om detta i samband med bokningen, eller på plats.

Vid alla betalningsställen föredrar vi kortbetalning framför kontanter.

Vi påminner våra gäster om att följa rekommenderat säkerhetsavstånd och ser till att det inte bildas grupper i våra allmänna utrymmen.

Vi vill skydda våra gästers och anställdas hälsa – så kom inte till oss om du har ens lindriga symptom av influensa.

Av hälsosäkerhetsskäl minimerar vi besök i rum då det är gäster i rummet. Kom ihåg att du även kan kontakta receptionen och spapersonalen från rummet, per telefon.

Ifall coronavirus upptäcks på vårt hotell agerar vi enligt på förhand uppgjorda planer och direktiv.

Restaurang och annan matservering

Vårt hotell erbjuder en riklig frukostbuffé. Enligt behov ber vi att gästerna bokar tid för frukosten så att vi kan undvika trängsel. På kvällarna för servitörerna gästerna till matborden för att förhindra trängsel.

Om du föredrar att äta frukosten på rummet kan du beställa vårt take away-alternativ. Mer information från vår reception.

Du kan också beställa portioner som take away, eller avnjuta dem på rummet under restaurangens öppettider.

För bufféservering erbjuder vi gästerna engångshandskar.

Vi rengör borden efter varje gäst. Vi desinficerar aktivt olika kontaktytor såsom saltkar, betalterminaler och barnstolar.

Vi uppmanar alla att sköta handhygienen och desinficera händerna innan restaurangbesök – du hittar handdesi vid restaurangens ingång.

Vänligen besök inte våra utrymmen ifall du har ens lindriga symtom av influensa.

Mötes- och festutrymmen

Förutom avdelningsspecifika riktlinjer används även Regatta Spa Hotels allmänna hälsosäkerhetsdirektiv i våra mötes- och festutrymmen.

Vi har mångsidiga mötesutrymmen för olika behov; vi placerar bord och stolar beaktande säkerhetsavstånd. Kontakta vår personal för mer information.

Regatta SPA – utrymmen

Vi uppmuntrar alla att vara måna om handhygienen och att använda handdesi särskilt innan man anländer till spa; du finner handdesi vid ingången till spa.

Vi desinficerar aktivt kontaktytor i SPAs alla utrymmen.

Vänligen kom inte till SPAs utrymmen om du har ens lindriga symptom av influensa.

Denna information är i kraft tillsvidare och uppdateras enligt behov.